Orange Engineering

Med noggrann omsorg om minsta detalj är det vårt mål att skapa de bästa möjliga produkter, för att ge kunderna däck som de kan lita på och vara säkra med.

Orange Engineering omfattar hela filosofin inom vår däckutveckling och produktionsprocess – våra anställda, våra värderingar, vår strävan efter perfektion – från användning av vårt egenodlade gummi och strikta kontroller av alla råmaterial ända fram till vår noggranna däckkontrollprocess.

NANO DISPERSED SIO2

Arbetar på molekylär nivå. Maxxis har utnyttjat nano-dispersionsteknologi för att kombinera kiseldioxidrika föreningar med finmalda kolsvartpartiklar med konstant storlek, vilket ger bättre fördelning och bindning med gummit. Resultatet är bättre väggrepp och längre liuslängd.

ULTRA R RUBBER

Våra forsknings- och utvecklingsavdelningar strävar ständigt efter att producera mer avancerade och bättre gummiföreningar som ger bättre prestanda. I Ultra R Rubber har de uppnått en enastående slitförening som ger lång livslängd, god bränsleförbrukning och överlägsen vått grepp.

MTS SKIN

MTS står för Maxxis Triple Shield, som erbjuds på alla Maxxis lätta lastbilsdäck och off-roaddäck. Det betyder att dessa däck har en 3-sidig sidoväggskonstruktion, medan nästan alla konkurrenters produkter endast har 2-sidiga sidoväggar. Maxxis MTS-däck med detta extra "skin" ger ett robustare och slitstarkare däck, med större sidoväggspunktstyrka.

VIP

Den revolutionerande processen som gör det möjligt för våra forskare att förutsäga ett däcks prestanda innan det går in i produktionen

För att prova däckkoncept i de tidiga stadierna av design skapade Maxxis ingenjörer Virtual Intelligent Prototyping eller VIP Technology. Denna revolutionerande teknik kombinerar en rad datorstödda analysprogram som lägger fram ett framverk för varje däcks design. Systemfaktorerna i tryck pekar vid olika inflationsnivåer och kontaktpunkter för att simulera svängning, acceleration, bromsning och effekterna av belastning och slitage.

Däckfinnare

©2018 Maxxis Sverige